Tilbakemeldinger 2008

Her presenterer vi tilbakemeldinger fra våre gjester fra 2008.

Dette er ment for de som ønsker å finne informasjon om hvordan andre gjester har opplevd forskjellige hotell/destinasjoner. Meldingene er sortert etter dato.

 


 

Vel tilbake etter 18 dager og 14 runder (flere av de med 27 hull), kan jeg summere opp min opplevelse med en rekke superlativer. La meg innledningsvis si at golfere er individualister, og at det som var meget bra for meg, nødvendigvis ikke er det for alle.

Men med 12,2 i handicap, og 10 års bakgrunn som daglig leder av Hauger Golfbane, samt nå ett år som Markedssjef samme sted, mener jeg at jeg har kompetanse til å kunne uttale meg om baner og spille-/reiseopplegg.
Jeg har spilt ganske mange baner i flere land, og opplevde dette som svært positivt og kvalitetsmessig topp. Banene jeg spilte var The Dunes, The Pines, National, Tat og Carya. Alle i meget god stand med flotte klubbhusfasiliteter.

Reisen med Norwegian den 17. desember gikk som på skinner. Ble møtt på flyplassen av DinGolfreise’s representant, og kjørt til Sueno, som er et 5 stjernes (velfortjent) hotell. Informasjon ved ankomst var meget bra, fikk medlemskort i Belka Golf Club, med varighet i ett år, og ble installert i et pent rom med stor balkong, med super utsikt til The Pines, og The Dunes. At jeg senere måtte bytte rom, til et enda bedre og større på grunn av vannlekkasje blir kun en bagatell.

Alle vouchere var korrekt for 14 runder golf, mat og drikke av beste kvalitet. Selv om jeg ved ankomst opplevde noen stille dager, med ca 18/20 gjester, var dette helt topp. Det var bare å spille de banene og antall hull jeg ønsket.

Oppfølgingen fra Mustafa, den lokale representant for Belka Golf Club var langt over hva en kan forvente seg, og jeg følte meg svært godt oppfulgt. Det var ingen problemer å spille med andre, og jeg ble fort kjent med flere andre spillere.

Jule- og nyttårsfeiringen var fin, og sammen med andre norske som ankom den 27. desember ble det et hyggelig samvær. Maten var upåklagelig, og den som måtte finne noe å klage på der, må være svært bortskjemt. Hotellet var nå fullt og med meget god stemning – i all vesentlighet golfere.

Avreisedagen ble nok en hyggelig opplevelse, med privatsjåfør kjørte 4 stykker av oss til SIDE, en over 2000 år gammel kystby ca 45 minutter fra hotellet. Etter handling og pruting, avsluttet vi med en kjempegod lunsj, mens vår sjåfør ventet på oss.

Været var som laget for golf, ca 14 – 18 grader, en dag med regn, resten flott. To dager var det frost på green kl. 08:00 om morgenen, men ved start var det helt fint.

Konklusjon: Av alle de golfreiser jeg har vært på, er dette noe av det beste. For de som søker hyggelig og avslappet atmosfære, gode golfbaner, topp mat og drikke, dekker Belek de aller fleste golfers krav. Anbefales av undertegnede.
Vennlig hilsen
Terje Ruud Johnsen
Markedssjef
Hauger Golfbane AS

17. desember 2008- 3. januar 2009


Turen var stort sett bra, hotellet var fint, Mustafa gjorde en fin jobb, golfbanene var fine, været var litt kjøligere enn vi hadde forventet, men det er det lite å gjøre noe med.

Selv om vi er stort sett meget fornøyd med turen har vi to forslag til forbedringer:- Betaling av golfbagger fungerte godt på Gardermoen, men ikke motsatt vei.

I byen Antalia måtte vi veksle inn i Lire for å få betalt og det kostet oss ekstra plunder og heft og nær 550 kroner.

Det skaper irritasjon og kan gjøres mer smidig ved at alle tillegg for golfbagger betales på forhånd. Det bør dere forbedre.-

Leie av golftraller koster 50 kroner pr. dag. For 6 dager blir det 300 kroner og tilsvarer nærmest det en slik tralle koster i innkjøp. Slikt skaper irritasjon, selv om kostnadene i og for seg er bagatellmessige.

Her bør det gis et signal til golfbanene i området om at prisen settes ned til et anstendig nivå. Administrasjonskostnadene for golftrallene kan med letthet reduseres til et minimum. I Frankrike hadde de f.eks. et system som tilsvarer det vi har for handlevogner på matbutikken. En EURO for å ta ut vognen som du så fikk igjen når vognen ble levert tilbake. Smart, billig og kundevennlig.

Med vennlig hilsen

Knut Solem

27.12-2008-03.01-2009


Vi er sånn passe fornøyd.

Pines og Dunes var veldig bra, proshop hadde bra service. Mustafa var veldig på «hugget» for at ting skulle være ok, vi kontaktet ham dersom det var ting vi ønsket.

Hotellet (Sueno) var sådær, med elendig service og lite språkkunnskap i spisesalen og resepsjonen.

Været var dårlig. Vi fikk beskjed om at temp lå stabilt på 17 -18 grader, det gjorde det ikke. Det var faktisk iskaldt med frost/is på greenene langt utpå dagen.

Vi var ute på tur fredag og Tyrkia er et lite sjarmerende land. Dette frister vel ikke helt til gjentagelse på tross av mange fine golfrunder.

Forøvrig har jeg ingenting å utsette på reisearrangøren, det fungerte prima. Vi kommer nok tilbake til dere mht andre reisemål.

Mvh
Gro Lene Strand

27.12-2008-03.01-2009


 

Turen til Belek og oppholdet på Kempinski hotel var særdeles vellykket. Reisen gikk smertefritt med bl.a effektiv frakting fra og til flyplassen.

Hotellet svarte til våre forventninger (som var høye) både hva angikk mat, rom og lokalitetene.

Med hensyn til golfbanene som vi beøkte hver dag med unntak av èn dag, var spesielt en av de to banene som vi spilte på en av de beste vi har opplevd (Pasha og Sultan).

Vi hadde regn i et døgn, men banene var spillbare og like fine rett etter at regnværet. Veldig bra !!

 

Eneste lille drawback var at flightene ble sendt ut hvert 7. minutt, noe som førte til en del venting ute på banen.

 

For øvrig fikk vi fin service fra vår kontaktperson, Mustafa, og det er klart at turen ga mersmak.

(Spesielt hvis euroen blir billigere)

 

Jon Shjold

20-27.12.08


 

Golftur til Belek 22.-29.11.2008

Bestilling
Service og informasjon fra DinGolfreise var veldig bra, spesielt med tanke på at reiseplanen for en i gruppen måtte gjøres om i siste liten. Eneste negative må være at vi kanskje burde ha fått opplyst at det var Euro som var gangbar valuta under oppholdet. Vi hadde tatt ut mye lire ved avreise fra Gardermoen, men det virket som om tyrkerne ikke likte at vi ville betale med lire i proshop, restaurant etc. og heller ville ha Euro.

Flyreise
Vi reiste med Norwegian og det gikk greit nedover. På hjemreisen fikk vi ved ankomst Gardermoen opplyst at ingen golfbag’er var med flyet pga vektbegrensninger (flyet var helt fullt). Litt surt med tanke på at man faktisk betaler ekstra for golfbag’er. Forhåpentligvis dukker de opp i løpet av noen dager.

Transport og service
En stor pluss til Elena, Mustafa og Achmed (sjåføren) for veldig god transport, oppfølging og service under vårt opphold. De var alltid hyggelige og imøtekommende når det var noe vi lurte på eller trengte hjelp til. Mustafa var også til stede før og etter golfrundene flere av dagene for å forsikre seg om at alt var i orden.

Hotellet
Vi bodde på Melissa Garden, et hotell overbefolket av tyske pensjonister samt en del lokalt klientell. Vi er generelt skuffet over servicen og maten på hotellet. Betjeningen kan knapt engelsk (kun tysk), hovedrestauranten var like lite innbydende som en dårlig kantine fra militæret, katter gikk rundt i matsalen og tigget mat hele tiden og det ble ikke gjort noe forsøk fra betjeningen på å kaste dem ut selv om vi ba om det. A-la-carte restauranten var av en eller annen grunn stengt selv om hotellet var fullbooket. Området rundt hotellet var ikke spesielt pent og var befolket av en flokk døgnville haner som gol natten gjennom. Slakting av geiter på halal-vis var for øvrig noe av ”underholdningen” vi kunne se fra terrassen. Lobby-baren var ikke særlig spennende og utvalget innenfor all-inclusive konseptet var svært begrenset. Hvis vi i det hele tatt skal si noe positivt om dette hotellet må det være rengjøringen av rommene; den var veldig bra. Vi vil ikke anbefale dette hotellet til andre.

Golf banene
Vi spilte 7 runder på 6 forskjellige golf baner. Det generelle inntrykket av golf-banene er svært bra. Vi har spilt golf i mange land, men dette er noe av det beste vi har prøvd. Muligens var greenene noe tregere enn vi hadde håpet, trolig fordi gresset nå hadde gått i dvale og derfor ikke klippet helt ned, men golfbane-design var helt i verdensklasse og vedlikeholdet generelt også veldig bra. Noen kommentarer til enkelt-golfbaner:

National: Klassisk golfbane-design, noe trangt enkelte steder, litt vanskelig å få stopp på ballen på greenene. Bra service i klubbhus og restaurant.
Cornelia: Veldig bra golfbane-design, mye sand-områder utenfor fairways gjorde det lett å finne ballen, men desto vanskeligere å spille derfra. Gode greener med bra stopp i ballen. Klubbhuset er et palass, men servicen der står ikke helt i stil. Spesielt gjelder dette restauranten som først serverte regningen kun med beløpet på en håndskrevet lapp under påskudd av at data-systemet hadde brutt sammen. Vi nektet å godta beløpet før vi fikk spesifikasjonene. De framkom da at de hadde belastet oss dobbelt for deler av bestillingen, men vi måtte likevel krangle lenge før de ga seg. Generelt framstår betjeningen som arrogant og snobbete. Slikt etterlater en negativ opplevelse av besøket på golfbanen.
Pasha: En golfbane som vi alle likte å spille. Relativt kort og lettspilt men med gjennomført høy standard på hele golfbanen. Et lite minus for restauranten hvor det kunne være litt vanskelig å få oppmerksomhet fra kelnere selv om det ikke var spesielt mange gjester der.
Dunes: Bra golfbane med noen lange og utfordrende par 3-hull. Gjennomgående god standard bortsett fra enkelte partier hvor fairway hadde lite gressvekst.
Carya: Helt ny golfbane (åpnet for bare et par måneder siden), veldig bra design, men greenene var tildels svært dårlige da de bestod av sand og ikke gress. Det var heller ikke muligheter for chipping/putting da dette området var stengt. Denne golfbanen burde ikke ha ligget inne i pakkene i år! Den skulle hatt minst ett år til, så gresset får tid til å gro på greener. Overdådig klubbhus med god (og dyr!) restaurant.
Nobilis: En mer etablert golfbane med relativt grei standard på klubbhus. Bra design på golfbanen og generelt god standard.

Oppsummering
Belek som golf-destinasjon kan vi absolutt anbefale, og vi kommer helt sikkert tilbake ved en senere anledning, men kommer da til å bruke noen kroner ekstra på et bedre hotell.

Hilsen Norwegian Shankers Association,

Stig Furnes, Hans-Petter Kristiansen, Tor Haugerud, Gunnar Thøgersen, John Melby, Terje Svendsen

22-29.11.08


Takk for en fortreffelig ferie!

Vi har vært 6 personer, med opphold på Hotell Sueno, i en uke.

Vi ønsker å komme tilbake snart!

Skryt av Spa-avdelingen og alt.

Mvh

May-Britt Tingvoll Bolle og Johnny Bolle
Wivi Ann Tingvoll og Steinar Hansen
Gro Lilleseth Harila og Roger Harila

12-20.11.08


 

Hei, vi er nå tilbake etter en flott uke i Belek i november. Oppholdet svarte til våre forventninger på alle plan, og spesielt golfopplevelsene ble perfekt da alt var meget godt tilrettelagt for dette.

For å ta det steg for steg:
Flyreise og henting/bringing med deres lokale samarbeidspartnere (Elena) fungerte utmerket, hyggelig og imøtekomne, samt presise.
Informasjon, oppfølging og kontakt, av disse under oppholdet, var veldig bra. Vi hadde en hyggelig dag med sight-seeing og shopping med sjåfør, og det var veldig bra tilrettelagt.

Hotelloppholdet (hotell Sirene) var bra, men om vi skulle sette fingeren på noe, så var det kanskje litt stort og for turisttilpasset. Hotellet passer nok best for gruppeturister.  Vi fikk et meget bra rom, veldig stort og med flott beliggenhet og utsikt mot havet.  Vi er to personer som er vant til å reise mye, og ønsker ro, service og komfort som det viktigste. Hotell Sirene Belek var bra, men vi fant ut at Hotel Kepinski hadde dekket våre behov bedre, da det var et roligere klientell der, samt at der var exclusive på et annet nivå.  Vi ga uttrykk for at vi ønsket det aller beste under samtale med deres repr. før bestilling, og vi ble på en måte styrt noe til å velge hotel Sirene. All inclusive pakke betyr ikke så mye når man er ute og spiller golf hele dagen, men det var selvsagt bekvemt at  mat og drikke etc. var inkludert, men hadde vi visst det vi vet nå, så hadde vi valgt Hotel Kepinski for vårt opphold.

Vi var meget fornøyd med mat og drikke på hotellet, dette var av høy kvalitet og de greide å gjøre det tiltrekkende og variert selv om det var buffet, og store mengder mat og folk gjennom måltidene.

Totalt sett hadde vi en strålende ferie, selv været var perfekt, og vi vil gjerne få komme tilbake med nye ønsker ved vår neste golfferie.

mvh

Solveig Svebakken og William Jansen

08-15.11.08


Tusen takk for et vidunderlig opphold på Melissa Garden og golfbanene Tat og National.

Alt var helt perfekt og vi ble godt tatt vare på.

En spesiell takk til Elena, og hennes sjarmfulle guiding gjennom hele uken.

Hilsen

Gunnar Fiskerud (Oslo GK)
Ivar Eriksen (Gronmo GK)
Leif Ajaxon (Gronmo GK)
Leif Arne Ekeheien (Gronmo GK)

6-13.11.08


 

Vivian og jeg hadde en fantastisk tur til Belek. Når vi ankom, stod Lena og ventet på oss, pluss 4 eldre herrer fra Oslo. Vi ble kjørt til hotell Melissa Garden. Her ble vi installert på et dobbeltrom som kunne vært større, men det fungerte ok. Maten var veldig varierande og god under hele oppholdet. Renholdet på hotellet var helt fantastisk. Transporten til og fra golfbanene fungerte helt perfekt. Her hadde Mustafa full kontroll. Vi spilte på Pasha, Sultan og National golfbaner, og de var veldig bra. Alle steder vi kom var alle veldig blide og serviceminded, så vi kan absolutt anbefale alle å dra til Belek med DinGolfreise.

Hilsen

Vivian og Aage T. Sandmæl

06-13.11.08


Hallo til dere i «DinGolfreise»!

På vegne av oss alle åtte, så vil jeg takke for en fantastisk opplevelse fra 5-12 november. Både golfbaner og hotel har stått i stil til (og bedre enn det) våre forventninger.
Alle banene var helt glimrende (litt lange fairwayer og noe rotete bunkere på TAT på den ene runden der). Vi spilte Cornelia i tillegg, det var nok det flotteste anlegget, mens Sultan var en utfordrende og anbefalingsverdig bane.
Hotell Susesi kan vi bare skryte av.
Og det vil vi også gjøre med hensyn til samarbeidspartneren deres fra Belka. Elena gjør en flott jobb.
Vi kommer gjerne tilbake, og prøver flere golfbaner, ved en annen anledning, og kan bare anbefale andre golfere et opphold på Susesi gjennom Dingolfreise.
Mvh

 

Torstein Ulsnes

 

Randsfjord Golfklubb

 

05-12.11.08


Vi hadde en veldig fin tur og med våre ønsker og krav hadde dette ikke vært mulig uten oppfølgningen fra personene i Belkagolf. Vi opplevde en svært god service. Den personlige oppfølgingen og problemløsingen var perfekt. Alltid til stede, og alltid klar for å finne gode løsninger på valg av flere golfbaner, nye spilletider og opplevelser utenfor golfspillet.

Vi gir Elena og Mustafa (inkl Achmed!) de aller beste tilbakemeldinger!

Hotellet (Kaya Belek) var flott, men kanskje for stort for oss. Vi fikk litt opplevelse av å være i en ”fabrikk”. Dere opplyste imidlertid om størrelsen på hotellet slik at det var jo for så vidt et bevisst valg fra vår side.

Angående golfbanene så var de gjennomgående veldig gode.

 

Dersom vi også skal komme med kritikk så kan vi jo nevne følgende:

1.       Ofte for mange ”baller” ute på banene slik at det ble mye venting. De fleste spillerne tok imidlertid dette med ro og beholdt humøret. Det ble opplyst  at slik var det under høysesongen i november og mars.

2.       En av dagene vi spilte to runder fikk vi teeoff på Cornelia til sisterunden. Mener vi skulle gå ut ca kl 1250. På grunn av mye venting på de første ni hullene hadde vi ingen mulighet til å bli ferdig før det ble mørkt. De siste tre hullene ble spilt i mørke. Dette på tross av at vi hoppet over på en annen nihullssløyfe de siste ni hullene og fikk spille disse på rekordtid og helt uten venting. Vi betalte full greenfee (90 euro?) selv om de på golfbanen måtte skjønne at vi ikke kom til å bli ferdig før det ble mørkt.

3.       Noe dårlig avstandsmerking, dette gjelder særlig Tat. Alle banene hadde heller ikke strokesaver og denne kombinasjonen gjør det vanskelig å spille nye baner.

4.       Vi spilte to runder et par ganger og da hadde det vært greit om dere hadde opplyst om tilbudet på Pines/dunes? om 25 Euro for unlimited golf etter spilte 18 hull. I stedet spilte vi cornelia for 80/90 euro per person og uten å bli ferdig.

 

Med vennlig hilsen

Kristoffer Dons Brøndbo

Tromsø Golfklubb

PS Hilse Belkagolf-folket fra The crazy golfers.

05-12.11.08


Hei!

Vi må bare takke for en godt organisert golf- og ferietur til Belek i Tyrkia.
Vi er nå medlemmer av Belka Golfklubb.
Golfbanene var fantastiske. Vi spilte Tat, Pasha og National.
Vi var også ekstremt heldige med været den uken vi var der.(oktober/november)
Elena og Mustafa var hyggelige og hjelpsomme. Presis transport til og fra golfen.
Vi bodde på Melissa Garden og er også godt fornøyd med oppholdet der. God mat og god service.
Kanskje litt rolig om kveldene, men det var i grunnen greit for oss.
Så vi kommer tilbake, kanskje allerede til påske.

Mvh
Karen og Geir Erdal

29.10-05.11.08


Vi er en gjeng med venner som har startet en privat reise/golfklubb.
Vårt motto – moro med golf. Vi har 5 turneringer på 5 forskjellige baner på Østlandet hvert år. Som avslutning på golfåret har vi en tur utenlands.
Vi har prøvd Florida, Tunis, Portugal, Polen og nå Tyrkia.

Reiseleder / turneringsleder har flere ganger vært i Belek på golfturer og har kjøpt hus i Kemer (Kemer har ingen golfbaner.) Nå ville jeg vise mine venner Tyrkia og Belek.

16 personer i en uke 22.-29. okt., 4 dager golf, leie av buss 1 dag for tur til Kemer. Vi spilte hver dag på Kaya Eagle, en bane som er ganske lett, ikke altfor store utfordringer, perfekt for godt voksne golfere. Avstand fra hotell til golfbane – 2 minutters rask gange.

Etter litt startvansker i Belek, som ble rettet opp på en utmerket måte av Elena og Mustafa, sjekket vi inn på hotell Kaya Belek. Et stort ”all inklusive” hotell med god service, hyggelige betjening, god mat og drikke.
Kjempefint uteområde med stort basseng og flott badestrand.

Hele uken med sol og god varme. Vi startet på golfbanen ca. kl 0800 hver dag, hele ettermiddag på stranda(23-24 grader i sjøen) og hyggelig samvær under og etter middag. (Tidlig på golfbanen = både golf og sol/badeferie).
Vi takker DinGolfreise for et fint opplegg og samtlige 16 personer kommer gjerne tilbake både til DinGolfreise, Kaya Belek og Kaya Eagle.

Med hilsen
Mulligan,
Hans Petter Jahre
Reiseleder og turneringsleder.

22-29.10.08


Vi har hatt en uke med ypperlige baner (Pines, Dunes, Tat og Pasha). Kjempebra hotell (Sueno).

Takk til Mustafa og Lena, veldig god service!

Vi kommer tilbake!

Mvh

Anja Karlsen, Aage Holand, Gudvar Andreassen, Tove L.Andreassen.

Vesterålen Golfklubb

15-22.10.08


 

Generelt:

Vårt sterke ankepunkt til hele reisen var oppholdet på Hotell Melissa Garden.

Generelt er hotellet et ”transithotell” for horder av tyskere/russere som ankommer i busser om ettermiddag/kveld og forlater det etter frokost. Resultatet er overfylt matsal både til middag og frokost. Matfatene ble fort tomme og det som skulle være hyggelige måltider, frokost og ikke minst middag, ble utrivelig kaotisk og meget dårlig service fra betjeningens side. Vi kom faktisk i siste rekke med vår ”All inclusive – pakke”. Vi følte oss etter hvert som en ”pariakaste” på hotellet. Her var det service til tyskere m.m. som gjaldt.

Å sende golfgjester til dette hotellet er en fornærmelse. Vi har i mange år vært forkjellige steder i verden på golfreiser. Lignende som dette har vi ikke opplevd tidligere. Vår anbefaling er at dere fjerner dette hotellet fra tilbudet umiddelbart. Vi var i kontakt med andre norske som spilte golf og som opplevde den samme dårlige service m.m. som oss. Vi fikk beskjed fra ”Lena” som vi snakket med at vi hadde valgt et ”low budsjett hotell”, og at det derfor ikke var topp service. Hvis det er tilfelle, burde det uansett vært opplyst fra deres side før vi bestilte. Det rimer uansett dårlig med antall oppgitte stjerner på hotellet.

I tillegg til den generelt dårlige servicen og direkte utrivelige opplevelser i forbindelse med måltidene (bla at matfatene ble fjernet før annonserte tider for måltidene var over, opptil en halvtime før + at vi ble oversett når det gjeldt å få drikke til måltidene fordi tyskere og ikke ”all inclusive” gjester gikk foran). Resepsjonen var umulig å kommunisere med , – de skjønte ikke service-begrepet og de snakket nesten bare tysk.

Rommet:
Vindu manglet haspe – umulig å lukke.
Do- setet falt av til slutt og ble da skiftet.
Etterfylling av drikkevann, do-papir, shampo skjedde først etter at vi utallige ganger hadde bedt om det.
Hylle på badet falt fra hverandre.
Garderobeskap var umulig å åpne og kunne ikke brukes.
Seng ble ikke redd opp.
(Egentlig ga vi etter hvert opp å klage for det ble ikke tatt hensyn til)

Service.
Sure ansatte i resepsjonen, service i matsal under pari.
Meningsløs diskotekmusikk ved bassenget forstyrret oss på rommet utover kvelder. (vi ba om at de dempet det, men det skjedde bare i mindre grad – og vi fikk ikke stengt lyden ute fordi vinduet ikke lot seg lukke.)

Standen:
Full av parrende løshunder, utslitte strandmøbler, ingen daglig vedlikehold, – kort sagt ganske ille.

Klokkeslett på all inclusiveskjema for frokost og lunsj stemte ikke med praksis. Det ble ganske stressende å bevege seg til/fra stranden.

Golfpakken:

Golfen fungerte godt – vi er godt fornøyd med den lokale servicen med hente/bringe og opplegg for selve golfen.

Thoralf H Thorsen/ Kari Selliaas

12.10-19.10-08


 

Mor i 40 årene (med hcp midt på 20 tallet) og sønn 14 år (hcp 3,2) ønsket å tilbringe høstferien med golf. Vi fant et ukjent firma fra Kristiansand (DinGolfreise.no), tok kontakt og fikk umiddelbart tilbake ulike tilbud om både flyreise, golf og hotell. De forslagene og anbefalingene vi fikk var konstruktive – og vi valgte en tur til Kaya Belek med golf på 3 ulike golfbaner i nærheten. På flyplassen ble vi møtt av Mustafa og Elena – de var svært hyggelige og imøtekomne og ønsket å hjelpe.

Yndlingsbanen var Sultan – og på ettermiddagene tilbrakte mor tiden ved bassenget; mens sønnen trente på Kaya Eagle.

Vi takker for en fiiiin tur, med gode opplevelser en fantastisk VIP følelse – og mye valuta for pengene!!

 

Simen og Sylvia Lofthus

28.09-06.10.08

Asker GK


Hei

Vi har vært i Belek i en uke og spilt golf på Pasha, Tat og Dunes. Vi er veldig, veldig fornøyd. En stor takk til Lena, Mustafa og vår sjåfør Ahmed. De gav oss ypperlig service hele tiden.

Mvh
Kjersti Thomassen og Tom Eirik Thomassen
Moss og Rygge Golfklubb

18-25.09.08


Hotellet (Sirene)

Stort sett veldig bra.

Beliggenheten et stort pluss for saltvannselskere som oss.

All-inclusive-konseptet fungerte fint. Noe merkelig var det at det bare var én anledning til  á-la-carte restaurantbesøk i løpet av uken. Ingen big deal, men jeg forsto det ikke slik i det jeg leste på forhånd (vi besøkte fiskerestauranten, service og mat fremragende).

Et av de virkelig store golfevenemangene, Ryder Cup, gikk i helgen. At det på et sted som kaller seg golfhotell skal være klin umulig å få sett det på TV er merkelig, for ikke å bruke sterkere uttrykk. Vi og andre dro på bar i Kadrye i vår desperasjon. (TVen på rommet var forresten en eldre modell, ganske liten, med dårlig fjernkontroll. Ikke viktig for oss denne gang).

Shuttletransporten til og fra banene gikk veldig bra.

Banene

Tat: Vi spilte der to dager. Banens lay-out veldig bra, men lodne greener og tees som ikke så ut til å ha vært klippet på lenge, trakk mye ned. Det ordnes vel til høysesongen, men hjelper oss lite. Trivelige og hjelpsomme folk.

Sueno: Spilte Dunes to dager. Meget flott. Hyggelige, smilende, effektive ansatte. Flott, velstelt golfbane. En fryd for øye og sjel.

Antalya: Vi spilte både Pasha og Sultan. Her er det ikke mye å trekke når det gjelder banene m/design, stell osv. Helt topp klasse. Da tåler vi at varme og vennlighet var fraværende. Vi er rutinerte golfspillere og turister så vi takler det, andre er kanskje mer ømfintelige?

Lokal support / logistikk.

Vi hadde kontakt med 3 personer. Deres lokale representanter (Elena), sjåføren (Mehmet) og golfklubbpresidenten (Mustafa). Hyggelige og effektive alle tre. Vi satte pris på å kunne kontakte representanten når som helst selv om behovet var lite. Hadde vi kunnet kommunisere med sjåføren språklig hadde vi sikkert hatt enda mer utbytte av Antalyaturen og andre transporter.

 

Alt i alt, veldig fornøyde. Sjansen for en reprise er absolutt tilstede.

 

Med vennlig hilsen

Kristin Borch-Jenssen

Lars G. Johansen

14-21.09.08

Larvik GK

 


 

Belek er det beste golfstedet vi har besøkt – innen 30 min kjøring har du opptil 18 baner samt mange utrolig bra hoteller.

Baner i alle kategorier – fra den enkle til den meget utfordrende.

Servicen på banene og hotellet var meget bra.

Belka Golf Club ordnet alt, transport, startider osv  – vi kunne slappe av og kose oss med golf og nyte solen etter dagens runde.

 

Mvh Steinar Gjertsen

Bjaavann Golfklubb

Markedsavdelingen

3-17 september 2008


Vi har hatt det veldig bra!

 

Først og fremst vil vi anbefale å reise under vinterstid i Norge. Da vi ikke hadde mulighet til det, fikk vi mye varme og sol. Rundt 30 grader når man våkner klokken syv om morgen er stor forskjell fra hjemme. Til gjengjeld går solen ned i syv-åtte tiden i Kadriye. Med klimaanlegg på hotellrommet er søvn om natten intet problem!

Vi spilte 7 golfrunder på 9 dager. Vi følte at dette ble litt mye i denne varmen, og mener at det ville passet bedre å spille en 4-6 runder. Den første golfrunder tok vi bena fatt uten golfbil, og vi fant fort ut at dette ikke var noe sjakktrekk. Man kan si det slik at varmen tok knekken på oss. Så golfbil er et must i denne varmen. Som et tips bør man lage pakketurene med golfbil inkludert i prisen, slik at man slipper å tenke på det.

Vi bodde på Melissa Garden (4 stjernes) som først og fremst er et familiehotell. Vi møtte to jenter på vår alder under hele oppholdet. Ellers var det kun småbarnsfamilier og eldre par. Hotellet har et vanvittig bra badeanlegg med flere bassenger og flotte solsenger. Tilbud om Yakuzi og et ekstra basseng innendørs, massage, styrkerom og mye mer. Fra Melissa Garden til Kadrye sentrum er det en 10 minuttes gåtur. Til Belek – 10 minuter i taxi.
En viktig tips i forhold til shopping i disse ‘byene’ er å se hele byen før man handler noe som helst. Det er mange fristelser, men det lønner seg å bruke hodet. Ikke betal 30 euro for en skjorte, når du kan få den til 15 lengre ned i gågatene. Problemer i forhold til bråk så vi aldri noe til.

Om det ikke er de 10-12 golfbanene som trekker turister så er det stranden som er hele 6 km lang. Hver dag, flere ganger om dagen går det buss fra hotellet til stranden, hvor Melissa Garden slik som de andre hotellene har et eget område. Takke være All-inclusive konseptet ( som er å anbefale) koster ikke ting som drikke og mat noe. (bortsett fra noen drinker og fin vin). Utelivet her vil vi si er fryktelig dårlig. Ved stranden ligger det riktignok en kjempefin beach club ved navn Jade. Her er det disco, men dog stive priser!

Golfbanene holder veldig høyt nivå. Men prioriter heller spill på færre baner flere ganger, enn en ny bane hver dag. National, Sultan, Robinson, Dunes og Pines er å anbefale! Banene er relativt nye og var ikke slopet ennå da vi var her. Det var også dårlige avstandsmålinger i farway hvis man skal sette fingeren på noe. Men med en egen ‘pin-seaker’ er det ikke noe problem. gradestokken viste gjerne 43 røde, så budsjeter med golfbil!
Ellers kan vi legge til at alt av transport gikk knirkefritt, vi ble hentet på alle banene etter senest 10 min etter at vi ringte etter bil. En oversiktlig flyplass gav heller ingen problemer. Hyggelige og hjelpsomme kontaktpersoner nede i Tyrkia som alltid var der for oss!

Mvh

Rolf Andre Wølner, Eirik Johnsen og Mathias Stavis

28.07-06.08.08