Tilbakemeldinger 2009

Her presenterer vi tilbakemeldinger fra våre gjester fra 2009.

Dette er ment for de som ønsker å finne informasjon om hvordan andre gjester har opplevd forskjellige hotell/destinasjoner. Meldingene er sortert etter dato.

 


 

En gjeng på 5 middelaldrene gubber og en godt voksen en har vært på tur med DinGolfreise for andre året på rad. Denne gangen valgte vi å bo på Sueno for å ha nærhet til golfbaner.

1 uke i strålende sol i månedsskifte november/desember er medisin for gubber.

Hotellet og servicen der fungerte veldig bra. Dessverre kan ikke det samme sies om spilletempo og hastighet på greenene der. 5 timer + per runde er alt for lang tid. Begge banene (Pines og Dunes) er morsomme og utfordrende nok for spillere på vårt nivå, hcp 12 i snitt, men når stimpmeteret viser 6-7 blir det som å putte i sirup.

Langt bedre var greenene på Montgomerie. Hastighet på minst 12 var fantastisk og fikk meg til å ”lengte hjem” til min hjemmebane, Miklagard Golf. Vi spilte 2 runder der og begge gangene gikk vi på 4 timer. Herlig!

Vi avsluttet på Faldo King. En bane vi også spilte i fjor. Nok en god 4 timers runde på greener som var hakket raskere enn på Sueno.

Mustafa, Sabrina og Ahmed gjorde en veldig god jobb denne gangen også. Punktlige, blide og hjelpsomme.

 

Mvh

Kållin Måntgåmmeri, Ørnie who Els, John Hook, Samboeren til årets Bar Open Champion (også kalt Terje long Hitter), Nalle Puh og Guttungen.

25.11-02.12-2009


Hei!

Vi hadde en kjempetur til Tyrkia (Hotel Calista), Var fornøyde med alt, totalpakken var bare perfekt.

Mustafa gjorde jobben sin utmerket, han var alltid  på plass punktlig.

Golfbanene perfekte.

Jeg anbefaler gjerne denne pakken for interesserte.

Tone Bue Orstad

14-23. november 2009


«Vi hadde en meget fin golftur til Belek i uke 49, 2009. Reiseopplegg med reise til og fra flyplass fungert bra. At en golfbag ble etterlatt i Oslo kan neppe lastes arrangøren.

Golfbanene var utfordrende, variert og fine. Tilhørende transport fungerte også bra. Vi fikk meget god assistanse under oppholdet av DinGolfreises representant på stedet. Hotellrom (Sueno) og spa-avdeling med stort utendørs svømmebasseng var meget bra.

Minusene var at hotellet ligger litt avsides og med små muligheter til noen sosiale aktiviteter utenom hotellet, savnet blant annet aviser, lokale småbutikker og cafer.

Hotellet var stort og pent, men servicen i matsalen var dårlig. Det å få tak drikke til maten tok altfor lang tid. Betjeningen var flinke til å rydde bord men ikke til å ta imot bestillinger på vin etc. Et annet savn var sittegrupper utenom lobbyen/baren hvor det kunne være mulig å føre en normal samtale (høy musikk).

Turen vi hadde inn til Antalya med besøk på en bra restaurant var meget vellykket. Alt i alt en meget fin tur til et nytt land for oss.”

Hilsen

Einar Moe for 10 glade golfere fra Oppegård Golfklubb

7-14. november 2009


 

Hei Roger.

Det er ikke noe å utsette på opplegget. Det var førsteklasses fra A-Å.

Vi kommer garantert tilbake neste år. Da skal vi bestille tidligere slik at vi kanskje kan velge bane og utslagstider litt bedre. Belka golf var helt førsteklasses, alle sammen.

Hotell Calista var bra på alle måter, nydelig mat god og hyggelig betjening overalt.

Hilsen Einar Bjart Haugen (+ 3)

7-11. november 2009


Cornelia var et fantastisk hotell – men kanskje litt for bra.

Mat / drikke kun av ypperste slag – men det manglet litt atmosfære. Dette kan ha med at vi var der litt sent i sesongen – poolbaren med restaurant var stengt.

Alle banene er av ypperste sort – selv for oss som holder til på Bjaavann Golfklubb-Kristiansand. Imidlertid var det overfylt på banene og spillet gikk meget tregt.

Dette vil kunne redusere lysten til å komme tilbake. Området må ikke overselges slik at en går og stamper på banene.

Å få tildelt spilletid hvor en ikke kan rekke 18 hull holder heller ikke mål

Reklamasjonen er ikke sent – men burde vær avlevert allerede i Belek.

Alt i alt en bra ferie – god service – men ……………………

Med hilsen

Steinar Gjertsen

Bjaavann Golfklubb – Kristiansand
7-17. november 2009


 

 

Hei.

Vi har hatt et meget bra opphold i Belek på Hotel Calista. Personalet var vennlige, ryddige og profesjonelle, og hotellet med omkringliggende parkanlegg var imponerende. Kjøkkenet var utmerket, og alt var inkludert i ordets rette mening.

Vi kommer gjerne tilbake til Belek og Calista.

Øystein Haugen

3-10. november 2009


Hei!

Vi er kjempefornøyde med turen og reiser gjerne igjen. For oss er Febeach Hotel mer enn bra nok, ikke nødvendig med slik luxus som vi så på Cornelia Diamond.(Skulle likevel ønske at det var bedre skapplass og i det minste noen knagger å henge opp tøy på!!)  Det var en koselig atmosfære der, ikke større enn at det var oversiktlig og greit å «finne frem». Betjeningen var veldig hyggelige og maten helt super, virkelig noe for en hver smak. Rengjøringen var også helt topp. Banene vi spilte på svarte til forventningene og mer enn det, transporten til og fra fungerte også helt fint.

Vi sitter igjen med en veldig hyggelig opplevelse og håper å kunne delta på tur også en annen gang.

Mvh
Anne og Terje Fagerhøi
3-17. november 2009


Hei!
Vi vil bare si takk for et veldig bra ferieopplegg i Belek. Vi er veldig fornøyde med oppholdet, golfingen og de hyggelige medreisende. Frister med ny tur, og gjerne til samme sted (hotell Febeach).

Mvh Else og Lars Greftegreff

3-17. november 2009


Hei Roger!

Ja, da er vi kommet oss tilbake og har jobbet et par uker etter Belekturen vår. Som i påsken ble dette en drømmetur!!! Det var spennnende for oss å se om påsketuren kun var en tilfeldighet, men vi kan bekrefte at novemberturen ble minst like fin!

Service, mat, golfbaner, personell osv er det bare å gi terningkast SJU! Bl.a. ble det ordnet med rom med havutsikt til oss (hotell Cornelia Diamond), noe vi var litt spente på.

Å velge Lykia som en av fem baner var en suksess, og kan anbefales til andre. Dyrt som søren, men for en bane og for en opplevelse!!! De andre to parene vi fikk med oss denne gangen ble også mektig imponerte, og turen fristet også dem til gjentakelse.

Håper at vi i løpet av høsten kan få satt oss ned og laget en liten positiv reiseskildring til dere om både påsketuren og novemberturen. Det er dere vel fortjent! To slike turer på ett år er mer enn vi så for oss for 12 måneder siden, men vi har ikke angret ett sekund. Hva det blir til i 2010 vet vi ikke enda, men du får følge oss opp, så får vi se hva som skjer. 😉

Takk for en flott service også denne gangen, Roger!

Mvh Bjørn Holm Damhaug + 3

31.10-07.11-2009


Min kone og jeg tilbragte 2 flotte golfuker i Belek i første halvdel av oktober. Vi reiste med Norwegian og ble på flyplassen møtt av Øzlem, en ung dame som nettopp hadde begynt å jobbe for Belka Golf, og som brakte oss til hotellet, Cornelia Diamond.
Dette var vår første tur til Tyrkia og med høsten i anmarsj hjemme hadde vi sett for oss et variabelt ettersommervær. Her fikk vi den første positive overraskelsen. I løpet av de to ukene vi var der skinte solen fra skyfri himmel med en maks temperatur på nærmere 30 grader bortsett fra en ettermiddag og kveld hvor det blåste og regnet noe. Dagen etter var det over.
Litt om hotellet:
Cornelia Diamond  er et nytt hotell i øverste klasse med egen strand og egen golfbane i gangavstand (Nick Faldo). I et femstjerners hotell bør det ikke være mye å sette fingeren på og det var det da heller ikke bortsett fra noen detaljer som irriterte der og da. Man reklamerte med 7 Ala carte restauranter i tillegg til den store buffet-restauranten så vi så fram til mange fine måltider i hyggelig omgivelser. Men så enkelt var det ikke. Vi forsøkte hele den første uken å bestille via det elektroniske bestillingssystemet uten å få til en eneste reservasjon. Vi tok da opp dette med Guest Relations, først på egen hånd uten å komme fram. Deretter pratet vi med de sammen med Øzlem og da lyktes vi. Pluteselig fikk vi reservert bord på 3 forskjellige restauranter i uke 2.

Vi hadde bestilt Tee-tider annen hver dag på hotellets golfbane og spilte både Queens og Kings Course. Banen var i utmerket stand og det var en fornøyelse å spille. Fairways var ganske smale og omkranset av store furutrær og hvis en havnet utenfor fairway var det ikke alltid lett å finne ballen igjen. Siste dag ble vi tipset av en vi spilte sammen med å prøve Carya, en helt ny bane i nærheten som ble åpnet i 2008. Carya er en fantastisk flott og utfordrende bane, stappfull av flotte hvite bunkere og med mage hull omgitt av vann. Det ble sagt at det var plantet 1,1 millioner små busker der så om noen år blir nok utfordringene enda større.

Summa summarum hadde vi en høstferie som på alle måter svarte til forventningene og vi skylder DinGolfreise en stor takk for et utmerket reiseopplegg.

Vennlig hilsen

Evy og Peter Kaspersen
3-17. 10-2009


Hei.

Vi har hatt en kjempetur . Hotellet (Sueno) var flott , banene (Pines og Dunes) var kjempebra, og menneskene var veldig serviceinnstilte og hyggelige.

Vi vil gjerne på ny tur utpå nyåret en gang .

 

Med hilsen to fornøyde golfere 🙂

Hege Hersæther Larsen og Erik Solve Knudsen

14-21.06.09


Når vi ankom Antalya flyplass ble vi møtt av en representant for Belka Golf som kjørte oss til Sueno golfresort hotell som vi var fornøyd med. Maten var bra og ingen dårlig mage på den tiden vi var her som var i perioden 04.06.09-13.06.09 så dette hotellet kan anbefales på det sterkeste.

Vi følte oss veldig priviligert når vi kom til hotellet og når vi skulle spille golf første dag så ble våre golfbager bæret til golfbilen og alt var pakket og klart. Banene Pines og Dunes som ligger rett utenfor hotellrommet var en stor fordel ettersom vi slapp å ha transport til banen hver dag, disse banene var vi veldig fornøyd med og disse holder VELDIG høy standard synes vi. Det var sikkert 50 personer som styret og stelte med banene hver eneste dag og dette syntes med kvaliteten på banene.

Alt føltes perfekt for så velkommen har jeg aldri følt meg noe sted jeg har vært tidligere og jeg har vært i mange land rundt om i Europa de siste 15 årene. Å spille så mye du vil prinsippet er bra for man blir så veldig hekta og få spilt så mye som mulig i den perioden man er på ferie for å bli en bedre spiller på alle områder i spillet.

Og hvis du skal spille på andre baner enn Pines og dunes så ordner Belka Golf dette for deg og ved at dem fikser dette får du greenfeen billigere enn om du skal fikse dette selv.

Så en konklusjon så er dette et sted og hotell å anbefale på det sterkeste for alle som vil spille golf med baner rett utenfor rommet.

Med vennlig hilsen to fornøyde golfere

Ketil Larsen og Erling Agnew

04-13.06.09


Hei!

La det med en gang være sagt. Vi er meget godt fornøyd med vår golftur til Belek. Golfbanene visste vi fra før var fantastiske og de to vi spilte denne gang, National og Tat, var en fornøyelse. Spesielt National var optimal når gjelder fairway og greener. Vi fikk flyttet noen Tee times tidligere på dagen. Da slipper man å gå i kø og temperaturen er mer behagelig. Dermed får man også mer tid på det fantastiske hotellet.

Ang. hotellet Susesi har vi bare lovord. Servicen, maten, fasilitetene og utendørsanlegget var en ren nytelse. Her er noe for enhver smak og alt holder meget høy kvalitet. En ser at anlegget er nytt og blir konstant vedlikeholdt.

Eneste minus var: Vi hadde bestilt rom med havutsikt men fikk mot baksiden. Oppgraderingen vi foretok kostet 20 Euro pr. døgn ekstra. Mustafa burde være på flyplassen når flyet ankommer, slik at man slapp å ringe etter ham.

Mvh.
Solveig og Karl D. Loga

06-15.05.09


Hei, og takk for veldig bra tur arrangement. Vi nøt hele uken i fulle drag,- på alle måter, hotell (Susesi), mat og ikke minst flotte og tildels utfordrende golfbaner. Været var også som bestillt.

Et par «bagateller» kunne vært unngått vedr. shuttle service ved bedre og mere presis info. 1. dag måtte vi vekke sjåføren slik at vi kunne rekke utslags tid kl. 0812. Dagen etter bestillte vi til kl 0800 men kom ut 0801 da var bussen kjørt. Det viste seg at dette vel var en slag rute shuttle,  også for de andre hotellene, noe vi ikke skjønte før etter en del forklaringer og «bortforklaringer». Men taxi løser jo slike problemer enkelt og greit.

Vi spillte en 5. runde på Cornelia GC og fant vel den best i alle måter for oss. Montgomerie var 1.gang utfordrende med mye «ørken» og vann, men 2. gang var det betydelig mindre, tilsynelatende.Ting endrer seg
når man blir bedre kjennt med banen. De øvrige bane var også flotte på sin måte.

Den lokale kontaktpersonen MUSTAFA var tydeligvis interessert i vårt ve og vel, og selvfølgelig også sitt .
Han ringte kl 0400 om morgenen, da vi var på vei til flyplassen på vei hjem, og ønsket oss god tur og alt vel.
Ikke dårlig!

Alt i alt en perfekt golftur. Neste år blir det kanskje det samme, men med mere Cornelia innhold, tror vi pr. idag.
Takk fra oss 4, medlemmer i Tyrifjord GK.

Jan Petter Bådstøløkken, Magnhild Sofie Bådstøløkken, Anja Kaarina Gomnæs, Per Christian Gomnæs

26.04-03.05.09


Hei hei

Vi har hatt en kjempefin påskeuke i Belek!

DinGolfreise var meget hjelpsomme, og effektive når vi bestillte turen.

Hotellet – Febeach var bra. Rommet var rent og pent og maten var god. Hyggelig personale, men en feeling av å være i Tyskland til tider da 99,9 %var tyskere. Ønsker man underholdning på kveldstid så er ikke dette hotellet åanbefale.

SPA anlegget var helt topp!

Belka golf v/Viktoria var veldig hyggelig og behjelpelig. Vi fikk den informasjonen vi trengte, og de kjørte oss til og fra på avtalte tidspunkter – helt perfekt! Den ene dagen det regnet, ( bøtta ned) så ordnet hun med en ny golfdag for oss, uten ekstra kostnad – slik det skal være! De ordnet også at vi kunne ha hotellrommet til kl 16:00 avreisedagen, hvilket vi satt stor pris på.

Vi spilte på 3 baner. National var veldig bra bane, men en runde på 6,5 time utenom sesong var idrøyeste laget synes vi. TAT var også veldig bra bane. Montgomery var heller vanskelig. Mye bunkere, men enormt flott klubbhus. Vi ønsket å spille en dag ekstra med det var dyrere enn i Norge så det droppet vi.

Summa summarum hadde vi en flott uke, vi har egentlig ikke lov til å klage, vi har det for godt!

Vi tar gjerne turen til Belek igjen, takker for denne gangen med ønske om en fin vår og sommer.
Russell Cosgrove & Monica Nesshaug
Kongsvinger Golfklubb

4-11.04.09


Først og fremst så var hotellet (Febeach) veldig bra. Maten var variert og betjeningen hyggelig. Du hadde det meste på hotellet slik at behovet for og gå ut ikke var stort (i allefall ikke i vår alder).

Ellers når det gjelder deres og våre venner, Mustafa og Victoria, så var de enestående. Transporten var alltid presis, det være seg til eller fra golfbanen. Golfbanene var utrolig bra. Vi hadde også en utrolig fin dag på sightseeing i Antalya. Organiseringen var perfect fra A til Å.

I det hele tatt så har vi ikke en eneste ting og sette fingeren på. Turen ga oss en ekstra mersmak for Belek neste gang. Vi har alle vært Portugal frelst på våre vårturer, men den tiden er forbi!

Håper du gir denne tilbakemeldingen til Mustafa og hans folk.

Takk for oss!

Hilsen
Jan Lund
For alle 7 deltakerne.

28.03-04.04.09


Kona og jeg valgte DinGolfreise denne gangen også, og ble ikke skuffet. Vi valgte å bo på Hotell Kaya Belek, som er et ok hotell, med få nordmenn og myyyye svensker og tyskere. Fordelen var at hotellet ligger ved Kaya Eagle som vi brukte når vi ikke spilte på andre baner. Etter kl. 1500 betalte vi for 9 hull, det var mindre trykk på banen og fritt til å gå så mange hull vi rakk før det ble mørkt.

Vi spilte Tat to ganger, første gangen lite venting, andre gangen helt håpløst med venting. Banen var i veldig bra stand. National ble også spilt to ganger, denne likte vi best, selv om den var litt trang. Første gangen ok, men andre gangen gikk vi av etter 12 hull med fire baller på vent foran oss. Generelt var det lite å se til marshaller, og vi snakket med mange misfornøyde spillere som mente at det ble puttet på for mye folk, og at golfspillere fra Europa ikke ville fortsette å komme dersom forholdene ikke ble bedre. Dette bør det vel gis tilbakemelding om til Belka golfklubb.

Henting og bringing til og fra flyplass og baner gikk greit, og vi hadde en fin uke med grønt gras, sol, torden, regn og kuling og mye golf.

Med hilsen
Jorunn og Kjell Sparby

21-28.03.09

PS:
Har allerede bestilt tur hos dere til Portugal.


Bestilling / kontakt med DinGolfreise.no
Upåklagelig. Dingolfreise.no blir benyttet ved fremtidige bestillinger. Stor produktkunnskap og alltid tilgjengelig på mail og telefon. Imøtekom alle våre ønsker på en effektiv og profesjonell måte. Belek skal besøkes igjen.

Reisen
Reisen gikk bra. Tilslutningsfly var 2 timer forsinket, dermed ble 1 kolli med bagasje 2 dager forsinket, pga forsinkelse på tilslutningsfly. Golfutstyr og annen bagasje ankom hotellet midnatt ankomstdag. Belka Golf var svært behjelpelig med oppsporing av bagasje ol.

Hotellet
Melissa Garden: Størrelsen på rommene var ca 20 m2 og hadde egen balkong og Air Condition. Sengene var gode, og det var merkbart at hotellet var nytt. En del støy i baren når de hadde live musikk eller ”spennende” aktiviteter som bingo.
Kvaliteten på mat-buffetene var greit, men vi gikk litt matlei av kylling tilberedt på ymse måter, etter at kylling var hovedrett i 17 dager til lunsj og middag – hver dag.
Personalet var trivelige og vennlige, og de jobbet fra tidlig til sent hver eneste dag – nærmest bodde på hotellet. Arbeidsmiljøet var ikke supert og det var mye turn-over blant personalet.
Med tanke på at vi bevisst valgte et økonomihotell (4 stjerner) svarte hotellet sum summarum til våre forventninger. Vi gjorde oss imidlertid opp en erfaring på at når man skal bo såpass lang tid i Belek som 17 dager, vil vi ved neste anledning bruke litt mer penger på hotell.

Belka Golf
Positivt: Sjåfør Achmed og PGA Pro, Hakan var svært hyggelige. Mostafa var også trivelig men var kun synlig 3 eller 4 ganger. Hakan og Mostafa pratet flytende engelsk. Victoria var også hyggelig, men hadde sine begrensninger med det engelske språket. Alle vouchere for golfrunder stemte.

Negativt: Vi bestemte oss for å booke 2 ekstra greenfees. Vi fikk ikke feedback fra Victoria om at den ene banen var fullbooket før etter 4 dager, etter 3 purringer. Da skulle vi egentlig spille dager etter. Fikk etter litt om og men booket oss inn på en annen bane. Den andre runden ble ordnet på 15 minutter via Hakan.
Belka Golf burde hatt faste tidspunkt på hotellene for å svare på eventuelle spørsmål, nye bookinger, endringer o.l. Litt merkelig at det ikke var mulig å betale ekstra greenfees med kort.
Vi måtte betale €65 for vår eneste utflukt til Side, en tur som skulle være inkludert, ref tilbud.

Oppholdet i Tyrkia ellers:
Generelt dårlig engelskkunnskap fra hotellansatte, ansatte på banene, klubbhus og i butikker, restauranter. Om man prater flytende tysk er dette en klar fordel.
Godt vær, men unntak av 2 dager med striregn og en dag med ishagel, lyn og torden.
Belek City og Kadriye er 2 plasser som er verd å besøke.
Vil for øvrig anbefale samtlige som spiller mange runder golf å ta Tyrkisk Spa – utrolig behagelig og løsner opp ”utrente” golfmuskler etter vinterdvale.

Golf:
Det var merkbart at det var høytid for golf i Tyrkia i mars. Var en del venting og måtte regne med 5 timer for en runde om man gikk ut rundt lunsj. Tidlige tee-off fungerte utmerket og anbefales. Strokesaver bør anskaffes. Legg merke til at tee-plassene ofte flyttes frem og tilbake og man kan dermed ikke stole blindt på avstandene.

TAT – Grei bane, men mye rot fra starter (sendte ut 5 baller, mye venting + +) og logistikkmessig amatørmessig lagt opp med lange køer og treg ekspedering. Måtte på det meste vente 15 minutter for å levere voucher og få pollett samt leie tralle. Dårlig service i klubbhus.

National – Flott bane med gode utfordringer. Enkelte bunkere var svært harde og hadde ikke blitt etterfylt med sand på en god stund. God service i klubbhus og proshop.

Pines og Dunes – Pines er en relativt vanskelig bane med mye onduleringer på fairways. Mange åpen hull som kan tilgi en slice eller hook. Dunes er noe kortere enn Pines, men også her mye ondulert. Mye pene hull, men også flere hull som spilles svært vanskelig. Begge banene må spilles med hodet og konservativt spill kan lønne seg om man ønsker en god score. Artige baner å spille. Noe venting på proshop mens restauranten var svært god.

Sultan og Pasha – Proft anlegg og nydelige baner. Pasha er en del kortere og lettere enn Sultan. Her får man brynt seg. God proshop og restaurant.

Cornelia King – Ny bane som straffet upresise slag, med steinhard sand som omkranset fairway. Kjempeflott bane, klubbhus og restaurant.

Carya – Verdensklasse, selv om banen åpnet i desember 08. Må oppleves. Eneste negative var at de hadde dresset greenene. Service, klubbhus og proshop fantastisk.

Med vennlig hilsen

Vidar Torheim Isaksen, Hermod Hegsbro, Tore Jørgensen og Bjørn Kristian Ytterstad.
Tromsø Golfklubb (verdens nordligste 18-hulls golfbane)

11-28.03.09


Dessverre er vi hjemme igjen, kunne godt vært en uke til!

Turen svarte til de forventningene dere hadde gitt oss på forhånd, har egentlig ingenting å klage på.

Folkene på Belka golf ( Mustafa, Victoria, Hakan og Ahmed ) var  veldig behjelpelige, det var bare å ringe så kom de å hentet eller ordnet det vi bad om, vi hadde mest med Hakan å gjøre, og det fungerte helt perfekt.

Angående hotellet ( Cornelia Diamond), var dette veldig bra, noe stort ( litt upersonlig ) og ikke helt ferdig ( var en del byggearbeid utforbi mot stranden, oppgradering/vedlikehold), men service, opphold, mat og fasiliteter var upåklagelig.

Golfbanene med fasiliteter var i meget god stand, selvfølgelig litt forskjellig kvalitet.

Om jeg skal prioritere, blir det følgende :

1. Cornelia
– En fantastisk bane med utfordringer.

2. Montgomerie
– En fantastisk bane, men det var overdrevet mange bunkere, krever stor presisjon

3. National
– En god gammel bane, var ganske smal med mye skog

4. TAT
– En god og enkel bane, veldig åpen, få utfordringer.

De to første var fantastiske baner og MÅ BARE SPILLES…….

Mvh

Egil Berge

Formann Jæren Golfklubb

18-25.03.09


Hei igjen

Nå har vi kommet vel hjem etter en flott golftur. Dere ville jo gjerne ha tilbakemelding og da starter vi med det som var veldig positivt:

Hotellet var flott (Febeach). Både rommet, maten og personalet var veldig bra. De var hyggelig og hjelpsomme med alt.

Alle på Belka Golf var veldig imøtekommende og hjelpsomme. Vi ble plukket opp og kjørt til og fra golfbanen, så det kunne ikke vært bedre. Vi hadde også en kjempeflott tur til Side på lørdag, hvor vi spste deilig lunsj og var på sightseeing rundt i byen.

To av banene vi spillte på var kjempeflotte, særlig den på tirsdag (ekstra) som het Carya Golf. Den var excellent. Servicen på banene var også veldig god. Montgomerie var ikke noen bane for oss. Det var altfor mye sand og tørt gress. De fleste vi snakket med syntes ikke noe om den, og det gjorde faktisk ikke han som representerte Belka Golf heller.

Så til «klagene», som egentlig ikke er klager, bare kommentarer som vi tror kan gjøre turene enda bedre.
Vi synes ikke dere skal si til kundene deres at ting ordner seg når de kommer ned ( eks. starttider), for det gjør det ikke. Det virket som det var helt umulig å endre på de oppsatte tidene, og det er vel systemet som gjør det slik. Vi forsto det slik at de store reiseoperatørene kjøper de beste starttidene lang tid i forveien, og da er det umulig for andre å få endret på sine. Vi fikk det i hvert fall ikke, og det var jo et lite minus.
Det er bedre å si det som det er. Da slipper man i hvert fall forventningen om at det ordner seg, og dermed irritasjonen når det ikke gjør det.

Når det gjelder selve flyreisen så gikk jo den veldig bra, men vi har noen kommentarer som vi tror vil være en fordel for dere å ta stilling til: Når det gjelder setereservasjon bør dere inkl. det i «pakken». I hvert fall bør dere spørre kunden om de vil ha dette gjort i bestillingen. Da spares kunden for mye irritasjon, pga det idiotiske systemet Norwegian har på dette. Dere bør også inkl. golfbaggene. Det er jo en golfreise, og da er det naturlig å inkl. disse. Folk betaler gjerne for å slippe alt dette. Tror det var mange som irriterte seg over dette ifbm hjemreisen, i hvert fall i og med at de ikke hadde fått ordne det på utreisen. Dette bør dere tilby å ordne som en service til kunden, noe vi tror vil være veldig positivt. Vi regner med at ikke alle i flyet er deres kunder, og da ville det jo være fint for de som er det og kunne si at dette ordnet gutta på DinGolfreise for oss.

Bare en kommentar til vedr. prisen på en runde golf på banene. Det er veldig dyrt, så Tyrkia bør ikke omtales som et rimelig land å spille golf i. Flere av de andre landene rundt Middelhavet er faktisk billigere. Jeg har i hvert fall aldri spillt golf på så dyre baner, og jeg har spillt på mange baner i alle landene rundt Middelhavet.

Bare en liten kommentar til,….det tok en time før vi fikk bagasjen da vi kom til Gardermoen, så det ble litt stress for å nå flyet til Trondheim 2220, enda det etter planlagt ankomst og avgangstid burde vært god tid. Men vi skjønner jo at dette er noe dere ikke er «herre» over.

Men alt i alt har vi hatt en kjempeflott tur, som vi gjerne forteller våre venner om.

MVH
Kirsti Jaråker, Turid Seime og Ann Sundal

18-25.03.09


Vi ble behandlet som konger fra første stund!

På flyplassen ble vi møtt av selveste head-proen i Belka golfclub, Hakan Ulus, medlem av British PGA og Turkish PGA.

Vi ankom hotellet utenom spisetid, 04.00 på morgenen, men både portør og kokker sto klare til å ta hånd om oss, både med bagasje og baguetter.

Vi hadde spillefri første dag, og benyttet denne til en rundtur i hyggelige Belek sentrum. Her tittet vi innom en masse butikker, og fikk rause avslag på klær og annet som ble tilbudt oss.

Det var jo golf vi hadde dratt til Belek for å spille, men vi er nødt til å ta med de kulinariske opplevelser på hotel Febeach også. Vi har begge erfaring fra norsk topphåndball, og mange utenlandsreiser i forbindelse med E-cuper osv, men også i andre sammenheng. Men ingen av oss har opplevet maken til matretter, både til frokost, lunsj og middag. Det nytter ikke å beskrive! Det må bare oppleves! Foruten utallige, velsmakende hovedretter, var det dekket opp med fantastiske desserter, og noen rene kunstverk av kaker. Arne tok for seg av både kaker og desserter, men Terje – som var på slanker’n – greidde å holde seg unna, men han måtte bare holde i kakespadene! Men, rødvin, hvitvin, Tuborg-øl og Cola nøt vi begge, alt inklusive, slik også drinker og” noko-attåt” til kaffen var, både i restauranten og i flere barer, også i baren ute ved bassengene.

Kvelden før første spilledag, dukket proen, Hakan, opp, sammen med en meget hyggelig, kvinnelig sekretær, Victoria, fra Belka golfclub. De ville forsikre seg om at vi hadde funnet oss til rette, og fortalte at vi bare kunne møte opp utenfor hotellet til avtalt tid dagen etter, så ble vi hentet av Belka`s minibuss. Vi fikk også vite at vi, etter endt golfrunde, bare kunne ringe, så ble vi omgående hentet. Det kostet ikke noe !

Dagen opprant med sol og fint vær, og det vi var meddelt kvelden før stemte. I tillegg sto det personer klare på golfbanen som tok hånd om våre golfbagger og plasserte disse på den bestilte golfbilen, som også sto klar.

Vi var godt fornøyde med banene vi spilte på. Imidlertid fant vi ut at det er han som holder i køllene som kanskje ikke alltid får det til! Men vi koset oss ”i det grønne”, og både traff og spilte sammen med hyggelige golfere.

Flere kvelder fikk både vi, og andre golfere på hotel Febeach, besøk av Hakan og Victoria, men også den joviale lederen av Belka golfclub, Mustafa, kom innom flere ganger.

Vi ble imponert over servicen som ble vist oss, og de andre gjestene. Hele personalet ved hotellet var meget hyggelige og oppvartende. Rommene var meget flotte og sengene redd opp hver eneste dag, liksom disse ble byttet på flere ganger under vårt opphold.

Altså: Vi har hatt en kjempeopplevelse og vi kan bare si: Det må oppleves!!!!

En kjempetakk til DinGolfreise, som ordnet en uforglemmelig tur for oss, omgående, etter at vi tok kontakt!

Vi håper vi kan få til en tur i november – og ser frem til at det er flere som har lyst til å være med !! For – 99,9 % av alle golfere er jo hyggelige mennesker, har vi erfart.

Ikke-golfere er selvsagt også velkomne, f.eks. for å kose seg i hotellets bassenger, eller dra ned på stranda med minibussen, som går fra hotellet hvert 10. minutt.

Med varm anbefaling!

Terje Løwing og Arne Gylterud

8-22.03.09


Til Din Golfreise.

En behagelig, om enn litt trang, flytur  med Pegasus. Oppholdet på Febeach Hotel var en særdeles positiv opplevelse. Meget tiltalende lokaliteter, utmerket renhold, hyggelig service og et mangfold i menytilbudet som bare må oppleves. Et meget bekvemt pluss var det også at «all was inclusive», slik at man slapp å ha på seg penger/kort hele tiden. Vin til mat, konjakk til kaffen og åpen bar – alt inklusivt!
Detaljene vedrørende lokal transport og greenfees fungerte prikkfritt. Golfbanene var flotte. Vi unngikk regn.

Turen oversteg våre forventninger.
Mvh.
Knut A. Elde
Kjell Krogh

15-22.03.09


Hei
Vi er meget fornøyd med oppholdet og service som ble gitt.

Hadde en fin uke.

Med hilsen
Berit S. Pedersen og Jan Henning Pedersen

15-22.03


Vi hadde en kjempefin tur, og vi får ikke fullrost Belk Golf. Som dere vet så hadde vi spillefri tirsdag og da tok Belka Golf oss med til Antalya, hvor de stilte med bil, sjåfør og Victoria som guidet oss, alt gratis.
Banene var topp, transporten til og fra banene likeså. Hotellet (Febeach) var bra, mange tyskere men det var OK.
Lørdag var det tur til Side med Belka Golf igjen, hvor vi betalte kun 10 euro per stykk.

Mvh

Hans Storeheier (+6 stk)

14-21.03.09


Først av alt, takk for en FANTASTISK bra pris på reisen !

Så kan jeg oppsummere deg at vi har hatt en fantastisk tur. Opplevelsen har
vært ubeskrivelig.

Hotellet (Quinta Da Marinha) var «top of the line», banen var i veldig god stand, servicen på anlegget var veldig bra.

Jeg kan fint be deg anbefale dette stedet videre ! Men be de styre unna maten på hotellet. Den var god, men alt for lite mat.

Legger ved et bilde som ble tatt på hull 3, med utsikten og perfekt timing.

I samme slengen, kommer vi til å benytte dere på neste tur. Som jeg håper
blir i høst.

Det eneste vi fant ut, er at vi skal påkoste oss direkte flight hjem. I dag
har vi reist i 14 timer.

Du hører fra oss !

Mvh Anders M. Pedersen (+ 3)

13-15.03.09


Takk for en fint opplegg på et fantastisk hotell. (Susesi)

Selv om vi generelt er veldig godt fornøyd vil jeg allikevel gi dere en tilbakemelding. Ingenting kan forbedres om man ikke får tilbakemelding.

Det er forholdvis dyrt å spille golf på Tat, National og Pasja. Flotte baner. Det visste vi da vi kjøpte reisen. Men at prisen for å leie en golftralle skal være 50 – 70 % dyrere enn i høyprislandet Norge finner vi helt uakseptabelt. Spesielt når vi måtte stå ved hull 18 og spørre om å få overta tralle fra spillere som var ferdige….

Det slippes ut altfor mange spillere og det blir mye mer venting enn spilling. Jeg hørte en ansatt på Tat si til en sint kunde at de den dagen hadde sluppet ut 100 flere spillere enn hva banen «tålte».

Transporten fra og til banene fungerte nesten helt fint. De fleste av sjåførene kjørte på en måte som vi heldigvis er uvant med. Det medførte at bilene fra Susesi ble nektet adgang på Pasja banen og vi måtte bli kjørt med åpen golfbil fra porten og de 500 m fram til klubbhuset. Ved et tilfelle ble vi på denne måten «gjenglemt» ved porten i mørket. Personen i porten kunne ikke annet enn tyrkisk og vi fikk til slutt tak i en taxi. Da vi klagde til resepsjonen på Susesi fikk vi en historie om at de hadde lett etter oss. Hvordan kan de lete etter oss da de ikke fikk passere porten ?? Der vi forøvrig sto og ventet…. Vi fikk ikke refundert utlegg til taxi; 15 euro.
Folk i resepsjonen sa de ville finne ut hva som hadde hendt og melde tilbake til oss, men vi hørte ingenting. Dårlig. Ved et annet tilfelle ble vi ikke hentet som avtalt fordi den ene sjåføren hadde glemt å si fra til en annen. Til slutt måtte vi ringe igjen og innen vi kom tilbake til hotellet var lunchen over. Akkurat det var vel ingen katastrofe, he-he.

Jeg snakker både engelsk og tysk, men hva hjelper det når språkkunnskapene generelt er på et lavmål. Jeg mistenker at det kan være årsak til mye rart.

Men; topp hotell med fantastisk service av en hyggelig betjening. God mat og godt drikke.

Med hilsen

Fam Møllerhagen og Anderssen

11-25.03.09


Terje og jeg har hatt en fantastisk tur til Tyrkia !!!

Det startet allerede på flyplassen i Antalya ! P.g.a. sen flyavgang fra Gardermoen landet vi ikke før ved 4-tiden på mandag morgen, 09.03.09. Her sto det en ung, blid, tynn og langhåret kar og ventet på oss, Under den korte tiden til hotellet – Febeach – kom det frem at han het Hakan og var headproen for Belka golfclub, Belek, (disponerer 16 baner innenfor meget korte avstander.) Han var merittert som spiller både i Tyrkia og England.

Framme ved hotellet sto portøren som tok i mot våre kofferter og golfbagger.Vel oppe på rommene (meget flotte) banket det på døra og utenfor sto to hvitkledde karer, med «sølvfat» med baguetter og kaffe. Den ene holdt fatet mens den andre serverte !!! Hotellet var meget lukseriøst – og under oppholdet følte vi oss som konger. Utallige, velsmakende retter både til frokost – lunsj og midddag. Kaker og desserter var rene mestervekene. OG – til alle måltid kunne vi drikke så mye vi ville, f.eks. rødvin, hvitvin, rosevin eller øl (Tuborg) – GRATIS! Dvs. alt inklusive i prisen.GRATIS drinker, brandy til kaffen, ev. vin og øl, og selvsagt alkoholfritt, kunne vi bestille i flere barer, blant annet ute ved bassengene (flere). Så fort vi viste oss ved bassengene kom en «tjener» løpende med gratis madrass og håndklær. Hos hotellets frisør klippet Terje seg, fikk nappet hår og brent hår (i ørene), med avsluttende massasje, for hele 8 Euro ! Frisøren hadde utmerkelse fra Cannes !!!! Jeg tok tyrkisk bad og massasje, men det måtte jeg betale for.

Den ovenfor nevnte proen og golfklubbens hyggelige, kvinnelige sekretær oppsøkte oss nesten hver dag/kveld på hotellet og passet på at vi hadde det bra. Likeledes fikk vi flere ganger besøk av lederen for Belka golfclub, Mustafa, som også var meget omgjengelig. En dag tok han oss med på visning til flere baner og, ikke minst, til et enda mer lukseriøst hotell – Susesi. Her var det så flott at jeg nesten mistet pusten !!!! Her ble vi mottatt og vist rundt av «Golf Sales Executive».

Dessverre fikk vi ikke spilt mer enn tre golfrunder – av seks – idet jeg fikk trøbbel med ryggen, men den ene vi spilte på, to ganger – TAT – var meget flott. Den andre – Montgomerie – likte vi ikke så godt, fordi det var mye sand – ikke bare bunkere.

Vi ble hentet og kjørt til golfbanene og etter endt runde var det bare å ringe så ble vi kjørt tilbake til hotellet – alt GRATIS! Mine ryggproblemer medførte at vi altså måtte melde avbud til tre spill, men det var ikke problemer. I utgangspunktet fikk vi også endret spilletider til mer gunstige tidspunkt, både før vi dro og mens vi var i Tyrkia.

Det gikk buss til stranda hvert 10nde minutt for de som ville se seg om eller bade.

Første dagen besøkte vi den lille, koslige byen Belek, mens Terje var med på en heldags, gratistur til Antalya, og rapporterer om en super dag !

Som dere forstår vil valget heretter bli TYRKIA!

Mvh

Arne Gylterud og Terje Løwing (Frokostgolfere)

8-22.03.09


I det store og hele var opholdet bra: Fint hotell (Febeach), bra rom, fine utendørs fasiliteter og god mat (selv om Mette opplevet en «endags» med fullt kjør) og fine golfbaner. Men vi har endel bemerkninger knyttet til logistikk/rutiner:

Ved ankomst til flyplassen viste det seg at bussen bare rommet en gruppe golfspillere fra Østfold med deres bagger og kofferter, så dermed sto 4 personer (Mette, Wilhelm, Jørn og Eirik) med tilsvarende bagasje igjen uten transport. Mottaksdamen ble med bussen. Etter en time og mye telefoner kom det en erstatningsbil, men den rommet bare 4 golfbager, 2 kofferter og 2 gjester. Dermed måtte Wilhelm og Jørn ta taxi frem til hotellet.

Svikt nr. 2 i transporten skjedde da vi skulle hentes på golfbanen. Resepsjonen ringte diverse ganger avtalt nummer, men ingen svarte. Etter en times venting tok vi vanlig taxi tilbake til hotellet. Vi mente hotellet burde gjort opp taxien, men dette ble avvist. Mustafa ble tilkalt, betalte taxien og beklaget svikten med en historie som var lite troverdig. Det  hele medførte at taxisjåføren måtte vente 45 minutter på oppgjør.

For øvrig nevnes til slutt et par mindre episoder i hotellet som tyder på rutinesvikt:
– I pakken ligger at det på rommet skal leveres en flaske per døgn.Vi måtte mase i
flere dager før ny flaske ble bragt til rommet. Og det var den siste flasken vi  fikk
under oppholdet.
– Vi hadde avtalt med resepsjonen at hotellet skulle lage matpakker de dagene vi skulle
spille golf. Siste spilledag sviktet dette og vi hadde pga teetime ingen mulighet til å
vente på at hotellet da skulle begynne og lage matpakker.

Samlet sett viser oversikten ovenfor eksempler på rutinesvikt som fremtrer som irritasjonsmomenter uten å ødelegge oppholdet. I sum er de imidlertid ikke uvesentlige.

Vennlig hilsen
Mette Rognan og Eirik Høien

4-11.03.09


Hei, vi har nå hatt et vellykket opphold i Belek for 2.gang. Vi bodde nå på Hotel Kempinski som var utrolig bra, flotte rom og fantastiske fellesområder. Mat og service var helt supert.

Når det gjelder deres representanter i Belek, var vi nok mer fornøyd forrig gang. Damen som møtte oss utenfor flyplassen snakket meget dårlig engelsk og virket ikke som om hun greide å holde hodet kaldt da det ankom flere samtidig. Vi traff igjen den sjaføren som vi hadde forrig gang, så vi ble raskt geleidet til vår «sjafør/bil» av han uten at damen egentlig hilste eller tok i mot oss.

Forrig gang ble vi allerede første dag etter ankomst oppsøkt av Elena og fikk god gjennomgang av hva vi kunne foreta oss etc., denne gangen prøvde vi dag 2 å få kontakt via det oppgitte tlf. nr. og traff da den samme representanten som snakket så dårlig engelsk at hun aldri svarte på det vi ønsket å vite. Enden på dette var at vi på vår «fridag» bestilte drosjetur via resepsjonen, og om vi hadde oppfattet hva deres repr. svarte til vårt spørsmål ble dette også over 20Euro billigere for samme tur.
Nest siste dag ringte vi for å si ifra at vi ønsket å bli hentet for kjøring til flyplassen, og det gikk greit, Mustafa var da også med og geleidet oss et stykke på veien, så det var jo hyggelig.

Turen under ett var fantastisk, og vårt hovedmål var å golfe, og det er perfekt der for dette. God service på kjøring mellom hotel og baner, og vårt hotel kjørte oss også til andre baner som vi ønsket å orientere oss om.

Shoppingen i nærbyen er slitsom, om de hadde skjønt at maset deres bare virker negativt. Nesten ikke verdt å bruke tid på de to nærstedene, og Antalya var en meget positiv opplevelse, både gamlebyen, havnen og shoppingen. Verdt å bruke noen timer der.

Neste golftur kan hende vi ønsker å prøve i andre områder, avhengig av når det blir i sesongen, så vi ønsker absolutt å bi orientert om DinGolfreise`s tilbud underveis.

Vi er veldig fornøyd med deres måte å organisere og legge til rette for våre ønsker, så¨det kan trygt anbefales å benytte deres tjenester.

mvh
Solveig Svebakken og William Jansen

28.02-07.03.09


Hei,

Det var 5.gangen vi i stort sett samme gjeng dro på golftur sammen. Vi har vært på Mallorca, Tunis og 2 ganger i Portugal tidligere, men ingen av foregående turer kommer i nærheten av Belek, blir det tur neste år så blir det Belek uten tvil.

I tillegg til de baner vi hadde bestilt av Dere gikk vi fredagen på Montgomery og avreisedagen på Cornelia.( Montgomery kommer vi aldri til å spille på mer, all den sanden var ikke i vår smak )

Hotellet (Melissa Garden) og betjeningen var helt greit, god mat og all inclusive funka greit, selv om vi skjønte etter hvert at det hjalp å tipse litt for å få bedre service. Lunsjen på avreisedagen måtte vi betale for, uten at vi lagde no styr om det…. Var uproblematisk å få beholde rommet til kl 1400 siste dagen.

Logistikken fungerte perfekt, kort vei fra flyplass, gangavstand fra hotell og en utmerket sjåfør. Han kom når han skulle ( de glemte oss på fredagen, men det var Hakan som ikke hadde gitt beskjed til sjåfør)

Mener det er Hakan han heter, han roter en del, ikke helt til å stole på…..

Ellers kan dere nok understreke for 1.gangsreisende at man veksler euro før avreise, ikke lett å finne automater som har euro.

Helt greit om dere vil benytte oss som en referanse, husk bare å sende oss info i god tid når dere har info om neste års program !!!

Mvh

Tore Syversen, Johnny Nordnes, Geir Haavi, Svein Andersen, Roy Loechting, Lars Myhre, Jan Andersen, Gro Hammerseth

28.02 – 07.03.09


Hei

Det har vært en strålende tur. Alle gutta skrøt veldig av banene, hotellet (Susesi) og servicen. At det var All-inclusive falt også i smak. Får håpe de ikke slutter med det etter at vi var der;o) Fikk en omvisning av Mustafa til Sueno, Cornelia og Karya (?). Fantastiske anlegg. Neste gang skal jeg bo på Cornelia. For et hotell!
Alt i alt kan man vel si at Belek er det ultimate golfparadis. Man kan jo være der i 2 uker uten å måtte spille samme banen 2 ganger.

Skryt også til Hakan (PGA-pro). En meget serviceminded person. En av oss fikk ikke bagasjen før etter tre dager. Hakan lånte velvillig ut golfutstyr, kjørte vedkommende til div butikker for å handle klær og sto for øvrig på pinne for oss 24/7. Håper du kan overbringe en stor takk til alle i Belka golf for utmerket service!

Mvh

Geir Ole Ørnes + 7 andre.

21-28.02.09


Hei

Vi hadde en fin vinterferie uke i Belek. Vi var to som reiste, den ene junior, Kristine. Vi ble hentet på flyplassen av Belka golf og kjørt til Febeach hotel. Golfbanene er flotte. Vi spilte 5 runder golf, I pakken inngikk 4 runder på TAT og National. Vi bestilte en ekstra runde på Cornelia «The King», denne banen ble nok Kristines favoritt. Det er mange flotte baner med perfekte forhold. For Kristine, som er junior, var det flott å få spilt på «lange» baner. Hun spilte fra blå tee på de baner som hadde det, og ellers i fra gul. Det viste seg at banene ikke var sloopet for damer som spiller fra gul. På spørsmål fra oss fikk vi beskjed at damer spiller fra rød, så man møter kulturforskjell når man er ute og reiser.

Belka golf kjørte og hentet oss hver dag. De er meget serviceinstilte. Den dagen vi ikke spilte golf bisto de oss med shopping slik at vi fikk handlet i butikker i ro og fred. Ellers er det å besøke tyrkiske butikker en utfordring. De kjørte oss også til ekstra golftrening når vi ønsket det. Vi fikk også en flott tur til Antalya siste dagen i forbindelse med reisen hjem. De ansatte i Belka golf er virkelig serviceinstilte og er behjelpelige med å tilrettelegge for en flott golfferie.

Hotellet var helt greit for oss to som hadde golf som mål for reisen. Hotellet er fullt av tyske turister som er på hotellet hele dagen. Det er et enkelt trimrom og svømmebasseng som er greit å bruke for å løse opp musklene etter dagens golfrunde. All inclusive fungerte greit. Det var stort sett den samme maten som ble servert hver dag, men det er mye å variere i. Vi fikk hamburger på hotellet etter golfrunden som et alternativ til lunch, ved lunch tidspunktet var vi på banen og spilte golf.

Været var varierende men vi hadde med med godt og varmt tøy slik at været stoppet oss ikke.

Vi fløy med Norwegian. Det viste seg at driveren til Kristine var sprukket under transporten hjem. Dette ble oppdaget først ved hjemkomst. Norwegian er steile på at man må komme til flyplassen for å vise driveren for å få erstaning. Bilder og taksering godtas ikke. Dette blir for langt å reise for oss som ikke bor i nærheten av Gardermoen så vi må finne andre løsninger. Vår erfaringen er, reiser man med Norwegian må man sjekke golfutstyret nøye før man forlater flyplassen.

Totalt sett en flott golftur på flotte golfbaner, og mange takk til Belkagolf for god service. Vi reiser gjerne tilbake på golfferie.

Mvh

Anne Heimdal

Kjekstad Golfklubb.

18-25.02.09


Hei

Jeg vil på vegne av Oslo Golfklubb få takke for et meget bra, svært ryddig og flexibelt opplegg i forbindelse med vår treningsleir på Pestana Sintra Golf. Fra 1.dag var komunikasjonen god. Håper vi kan få nytte deres kompetanse ved en senere anledning!

Mvh

Erik Hagen

TK Oslo GK

14-21.02.09


Hei igjen.

Vi hadde en flott uke i Belek. Både baner og hotell Susesi var bedre en forventet. Spesielt synes vi Cornelia var en opplevelse. Denne banen bestilte vi som tillegg ved ankomst.

Deres samarbeidspartnere Mustafa og Hakan gjorde turen til en problemfri opplevelse, selv om banen National var en utfordring. Vi ba om omvisning på alle de hotell som er aktuelle i området og ble imponert over standard og service. Dette vil gjøre det lettere for oss å velge bosted ved neste besøk.

For førstegangs reisende til golf i Belek, ville bedre informasjon om baner og hotell før bestilling vært en fordel. Vi spilte Cornelia, TAT og National. 3 meget forskjellige baner. Det er vanskelig å bli skuffet, men både baner og hoteller byr på forskjellige kvaliteter.

Gleder oss til neste besøk. Kanskje jeg tar med kona. SPA på Cornelia ville være en opplevelse for oss begge.

Vennlig hilsen
Odd Kristiansen

14-21. februar.


Generelt.

Vi hadde en fin golf reise etter en meget forsinket start. Vi ankom Antalya midt i natten og var veldig spent på å om noen ventet oss.  Pinar og Ahmed stod der og ventet på oss og kjørte oss trygt til hotellet.   Hyggelig og fint.  Vi fikk voucher for golfspill med beskjed om at resepsjonen ville gi oss videre beskjeder.  Vi måtte sjekke og spørre selv.  Det viste seg senere at Pinar var helt ny og hun forstår sikkert bedre etter hvert – hva slags info de reisende trenger.

Hotellet (Susesi)

Hotellet var ”en egen verden”  Selv etter ni dager hadde vi ikke sett alt.

Servicen var topp. Så snart vi satt oss ned – kom en tjener og spurte hva vi ville ha å drikke.  Vi ble også ”oppgradert” og fikk flott rom og boblebad. 3 av a la carte restaurantene var åpne(en hver dag) til middag og vi benyttet oss av det.  Helt topp.

Hotellet hadde ansvar for transport til og fra golfbanene og det fungerte aldeles utmerket.

De første dagene var det ikke mulig å få drikkevarer uten alkohol bortsett fra vann og noen drink-tilbud i baren.  Øl uten alkohol fantes ikke.  Etter to dager ble vi klar over at vi kunne kontakte Guest-relation og hun aksjonerte.  Det ble ordnet på  kort tid, men de måtte få varer fra Antalya.  Minibaren på vårt rom ble fylt opp og i restaurenten var det en kelner som satte sin ære i å komme med dette hver kveld. Veldig bra. Slikt er jo en selvfølge i resten av Europa og det ble ordnet her også, men det finnes altså ikke på bar-listene.

Belka golf

Vi har etter hvert forstått at det tyrkiske firmaet som dere samarbeider med heter Belka golf og at de hadde ansvar for oss mens vi var i Tyrkia.  Vi traff også en golf-pro som sa han kunne hjelpe oss, og innen vi reiste forsto vi konseptet bedre.  Vi hadde uhell med noe av golfutstyret og etter at vi hadde fått hjelp på en golfklubb fikk vi vite at Belka golf kunne blitt kontaktet.  De har ekspertise til å ta seg av slikt. Vi kunne med fordel hatt en bedre innledende forklaring på dette.  Dette firmaet med lederen Mustafa i spissen har nok noen runder å gå for å opptre mer profesjonelle.  Språkkunnskapene til de ansatte var heller ikke på topp.  Dette betyr mye for at misforståelser skal unngås.

Vi fire har hcp på mellom 26 og 34.  Vi spilte på TAT og National.  Vi likte TAT best, men begge var veldig vanskelige og ballslukende.  Vi snakket med Mustafa om dette og han sa at en annen gang skulle han velge andre baner.  Det er det viktig å tenke på, for vi mistet motivasjonen etter hvert. Altså velg bane avhengig av hcp.

Omgivelsene

Sesongen hadde ikke virkelig startet, og området var preget av det. Da vi ankom var utomgivelsene til dels skitne og ”uferdige”. Bassengene ble fylt mens vi var der og alt så lekkert ut når vi dro. Personalets omgangsform – på engelsk – er ikke som Europa ellers.  Mange forstår ikke hva du sier og dette bør skjerpes, hvis de skal konkurrere om turistene.  Belek som sted var jo heller trist og byggeskikken er jo direkte stygg.  Ingen kart eller informasjoner om omgivelsene var tilgjengelig.   Men, et flott sted hvis man er golf-frelst.

Vi kommer sikkert igjen, men fortrinnsvis i oktober/november(ble vi rådet til)

Takk igjen.

Aasne Liljeberg/Tor Lauritzsen

13-22.02.09


Hei!

Etter å ha tilbrakt 1 uke i Belek på golftur har vi kun positive tilbakemeldinger. Vi bodde på Susesi som trygt kan anbefales. Store og moderne rom, bra renhold. Hovedrestauranten hadde en rikelig buffet både til frokost og kveld (High standard). To dager spiste vi a la carte i tilstøtende restaurant (3 retter) for å prøve noe annet. Maten her var ikke av samme klasse så vi anbefaler andre til å bruke hovedrestaurant. Meget bra service i hele hotellet. Smilende betjening. Vi spilte på golfbanene Tat, National og Pines. Vår konklusjon var at Tat var den beste banen, noe vi fikk også bekreftet gjennom andre. Totalt sett var banene meget bra istand med utmerket service både blandt banemanskap og klubbhus.
NB: Siste dag startet det en kongress med 700 personer, så vi var glad for ikke kom tidligere i uken da vi hadde «roligere» forhold.
Vi kommer sikkert tilbake.

Med vennlig hilsen
Truls Willie, Jon Hennie, Arne Aanerud og Camillo Wille

7-14. Februar 2009


Hei

Febeach hotell var veldig bra. Vi brukte mange av aktivitetene som f.eks. bowling, tennis og massasje. Middagsbuffet’ene var veldig bra. Den såkalte kinesiske restauranten var derimot en stor skuffelse, ingen grunn til å kaste på bort en kveld på denne. Da det så ut som den såkalte italienske var av samme kaliber, hoppet vi av besøket på denne. Noen av rommene så ut til å være eldre enn 1 år. Etter hvert får vel Høybråten innført røykeloven i Tyrkia også…

Vi var først og fremst i Belek for å spille golf. Banene vi spilte var National, Gloria Old course, Gloria New course og Tat. Banene var kjempebra. Gloria hadde de beste fasilitetene, mens Tat hadde de raskeste greenene. Et subjektiv rangering av banene ville vel bli slik: Tatt, National, Gloria Old course, Gloria New Course. På Tat kunne vi også spille 9 eller 18 hull ekstra uten tillegg, så lenge det var ledig kapasitet. Dette bør man også kunne tilby på de andre banene. Alle banene var ganske flate og lette å gå.

Transporten var helt upåklagelig. Hadde vi avtalt å bli hentet klokken 0750, så var sjåføren der til avtalt tid. Når vi var ferdig med å spille, og ringte etter transport, tok det aldri lang tid før denne var på plass.

Tyrkia var en positiv opplevelse. Mange hyggelig mennesker og god service.

Mvh

Pål Thorkildsen (+ 4 andre)

7-14. Februar 2009


 

Ja, nå har vi vært i Tyrkia. Det var en veldig fin tur, kan vel ikke klage på noe. Mat og drikke var bare helt topp.  Stort hotell, (Sirene) men det var ikke negativt. Golfbanene, spesielt Pasha var helt topp, grønn og frodig, flott å spille. Til og med to sighseeingturer var vi med på , uten å betale noe. Det var gave fra Belka golf. Været var litt skiftende, vi hadde regn en halv dag, ellers var det en del vind, og cirka 15-19 grader.
Kan hende reiser vi igjen.

Hilsen Berit og Bjørn Johansen

7-14. Februar 2009


Turen svarte til våre forventninger. 5-stjerners i Tyrkia er ikke det samme som i vesten, men god standard. (Hotell Febeach)
Meget god mat, og «all inclusive» var en bra deal.
Belka GK gjorde hva de kunne for at vi skulle trives. Både Mustafa og Elena gjorde en meget god jobb.
Golfbanene var fine. TAT var best, men National var også OK. Føler vi får mere slag på slopen der nede?
Derfor var jeg over skammegrensen på 32 flere ganger. Vi vurderer en ny tur for neste år.

M.v.h.

Anders B. Viig
31.01-07.02-2009